Innan allting gick åt helvete.

I ett försök att skingra tankarna tänker jag nu försöka skriva ett inlägg om vad som hänt den senaste tiden.

På julafton vaknade jag och Tobbe upp hemma hos mig. Vi klev ur sängen vid halv tio och åt frukost tillsammans med mamma, pappa och farmor. När vi var mätta och belåtna började vi göra oss julfina, dessvärre flög tiden iväg och innan jag visste ordet av hade Tobbe åkt hem till sig. Resten av dagen ägnades åt att äta mat, titta på Kalle Anka och dela ut julklappar. Kring halv nio kom Tobbe och hämtade mig och vi åkte därefter hem till honom. Kvällen spenderade vi tillsammans med hans föräldrar.

På juldagen åkte vi tillbaks hem till mig eftersom jag var tvungen att packa inför Bjurs. Jag var inte ett dugg sugen på att packa men lyckades efter mycket om och men få ihop en väska med det nödvändigaste. Eftermiddagen slöades bort framför tvn och frammåt kvällen lämnade Tobbe mig ensam eftersom han skulle hem till sig och packa. Jag fortsatte dega fram tills klockan sju, då bar det av mot Norrtälje för att jobba. Kvällen och natten spenderades på Mobergs. Det var sjukt mycket folk och därmed fullt upp hela tiden. Blev en hel del plockande och springade, så jag var galet trött då jag kröp ned i min säng klockan sju på morgonen.

På annandagen vaknade jag av att mitt alarm ringde vid klockan tolv. Min kropp var inte utvilad för fem öre men efter en halvtimme lyckades jag äntligen kravla mig ur sängen. Min frukost fick bestå av ett glas filmjölk, därefter släpade jag mig in i duschen för att vakna till. När jag var färdigduschad dök Tobbe upp och efter en stund var vi redo att åka. Vi mötte upp Carro och Niklas vid Ledinge och därefter var det ett par timmars bilkörning. Det blev en mat/shoppingpaus i Valbo, därefter bar det av igen och vid åttatiden var vi slutligen framme. Jag började packa upp medans Carro höll mig sällskap och försökte hjälpa till så gott hon kunde. När vi var färdiga började vi fundera över vart våra karlar tagit vägen och precis som vi misstänkte hade de smitit iväg till Bäverhyddan för att dricka öl. Jag blev tjurig över detta då grabbarna stuckit med nyckeln vilket gjorde att vi var tvugna att stanna i vagnen, men efter en kort disskussion med Tobbe kom grabbarna hem med nyckeln och vi gick därefter tillbaks till Bäverhyddan tillsammans. Resten av kvällen och natten ägnades åt att spela Buzz, ringa pinsamma samtal och duscha.

Lördagen inleddes med en vända in till Falun där vi handlade upp oss på mat och alkohol, därefter återvände vi till Bjurs. Grabbarna slog sig ned vid grillen för att fixa korv medans jag och Carro läste. När vi fått i oss lite mat blev vi alla lite sega, men vi röck upp oss ganska snabbt då vi bestämde oss för att gå till relaxen och bada. De kommande timmarna spenderade vi i bubbeln och i bastun. När vi var nöjda klädde vi på oss och gick upp till Bäverhyddan för att beställa mat. Resten av kvällen sammanfattas bäst med orden alkohol, alkohol och lite mer alkhol. Natten avrundades hur som helst med en promenad.

Söndagen blev vår dag i backen. Jag var gnällig och trött och hade sjukt ont i halsen, det resulterade i att jag mest bara åkte rätt ned för backarna. Ingen finåkning alls med andra ord. När vi kom hem från backen var vi kalla och trötta men var ändå tvugna att bege oss in till Bjurs för att handla. När vi kom tillbaks till campingen gick grabbarna och diskade medans jag och Carro fick ansvara för grillen. Eftersom det var mörkt ute då vi skulle grilla var det ganska svårt att se när hamburgarna var färdiga, men vi lyckades ganska bra. Den enda som gnällde var Niklas, så antingen hade han otur och fick två brända eller så var han vara känslig.

På måndagen var det dags för oss att fara hemmåt. Vi ägnade förmiddagen åt att diska, städa och packa och vid halv två var vi redo att åka. Eftermiddagen spenderades alltså i bilen och när vi äntligen kom hem blev det tv för hela slanten.

Tisdagens enda aktivitet var en vända till Norrtälje för att gå på Bolaget, därefter blev det mer degande framför tvn.

På onsdagen var alltså nyårsafton kommen. Kvällen och natten spenderades hemma hos mig, tillsammans med Tobbe, Niklas och Carro. Vi åt übergod middag och bubblade i baljan. Hade en allmänt trevlig kväll alltså.


Sen kom 2009 och allting rasade samman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0