The show must go on.

Gårdagen: Jag vaknade första gången vid klockan åtta och masade mig då ur sängen för att ringa några samtal. När jag var färdig med det återvände jag till sängen eftersom jag inte kunde finna någon bra anledning till att stanna uppe. Jag sov vidare till klockan tio och låg därefter och drog mig i sängen en bra stund innan jag slutligen gick upp. Jag hoppade direkt in i duschen eftersom mitt hår var en total katastrof. När jag var färdigduschad och klar gjorde jag två mackor och vandrade sedan ner till bilen. Det krävdes lite jobb för att få bilen att starta eftersom den var så kall, men turligt nog hann jag få igång den innan broder dök upp. Dagen spenderades sedan på sjukhuset med mamma. Hon hade fått byta avdelning så nu fick hon i alla fall lämna sängen, vilket var skönt. Vi satt och tittade på tv, drack kaffe och pratade.

När klockan blivit fyra var det dags för mig, Stoffa och pappa att åka hem. Jag och pappa stannade i Åkersberga för att handla mat och när vi väl kom hem var det dags för mig att börja med middagen, samtidigt som jag bakade chokladbollar och tömde diskmaskinen. Ganska körigt med andra ord. Efter middagen blev det tv för hela slanten. Vi tittade på en Irene Huss film på Canal Plus, därefter kröp jag och Tobbe till sängs.


Idag: Jag klev ur sängen vid klockan tio och har än så länge inte gjort någonting vettigt. Jag har degat framför datorn/tvn och varit allmänt seg. Har massor av saker att ta tag i, men jag orkar verkligen inte. Borde sätta igång en tvättmaskin, dammsuga, städa mitt rum, plocka i ordning i köket och fortsätta med projekt strykning. Men jag har verkligen noll lust. Vill inte göra någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0