Jah hoppas, tror och vill att allt ska bli bra.

Just nu: Har precis försökt lära mig att stryka, eller jag har snarare försökt lära mig hur själva strykjärnet fungerar. Det gick inte sådär jätte bra. Hade planer på att stryka upp högen med kläder som mamma tvättade innan hon åkte till Bjurs och innan hon hamnade på sjukhus. Dessvärre kommer nog klädhögen förbli ostrykt eftersom strykjärnet envisas med att jävlas. Folk kanske undrar varför kläderna promt ska strykas, men så är det i detta hem. Mamma har alltid strykt allting.

Jag har ytterligare ett litet projekt på g, nämligen en stek i ugnen. Jag blev tvungen att ta reda på en stor bit fransyska som låg och drällde i kylen, och fransyska ska tydligen tillagas som stek. Jag har aldrig gjort en stek i hela mitt liv, så detta kan sluta lite hur som helst. Det känns i alla fall bättre att försöka tillaga den än att kasta bort hela utan att ens gett det en chans.

Notis: Det är bara att konstatera att jag kommer bli smällfet eftersom jag har ett enormt behov av att tröstäta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0