Vad vet du?

Nu sitter jag i skolan och arbetar med lite gamla uppgifter, som vanligt alltså. Har haft en lagom stimulerande Svenska lektion då jag höll två tal samt något annat som jag inte minns vad det kallas. Hur som helst gick det överlag ganska bra, bortsett att jag som alltid pratade lite för fort. Har precis konstaterat att jag inte kommer ta 12.30 bussen hem, så det blit till att vänta på 14.30 bussen. Men jag ska nog kunna roa mig fram till dess, antingen med att plugga eller genom att shoppa. Får se vilket jag väljer.

Helgen som gått har bjudit på vackert väder, vitt vin och kubbspelande. Fredagen inleddes med att jag var ledig från skolan vilket innebar att jag spenderade hela förmiddagen på balkongen. När Tobbe kom hem från jobbet böjade jag genast tjata om att jag ville åka hem till mig och efter lite sura miner fick jag min vilja fram. Kvällen spenderades alltså hemma hos mig. Vi åt pizza och tittade på Talang. När Talang var slut skulle vi se på Ondskan, men tvn blev knäpp så det blev till att krypa till sängs istället.

Lördagen inleddes med att vi åkte till Norrtälje. Vi drev runt lite bland butikerna och mötte sedan upp min bror för att få lite dricka från Systemet. När det var avklarat vandrade vi upp till JC där det inhandlades fyra par jeans, 3 par till mig och ett par till Tobbe. Jag betalade för hela kalaset, så mitt konto gapar snart tomt. När vi kom hem från Norrtälje slog vi oss ned på altanen och njöt av det vackra vädret enda fram till det var dags för middag. Älsk grillade kött medan jag gjorde pommes och bakade paj.

Efter middagen fick vi besök av Linus och Jessi. Vi hade nämligen bjudit in dem på kubbkväll. Vi inledde med en omgång yatzy, som jag vann. Resten av kvällen bestod av kubbmatcher och vinpimplande. Någon gång kring nio-tio tiden kom Niklas och Carro förbi och gjorde oss sällskap. Och till min stora förtjusning var Niklas betydligt sämre än mig på kubb. Jag brukar alltid vara sämst.

Söndagen var extremt händelselös. Jag masade mig ur sängen strax innan tio och började då plocka i ordning lite. När jag var färdig slog jag mig ned i fotöljen för att titta på tv tills Tobbe skulle vakna. Det slutade dock med att jag somnade i fotöljen. Resten av dagen spenderades hemma hos mig och ingenting blev gjort. Efter middagen begav vi oss hem till Tobbe där vi fördrev ett par timmar med att titta på Vänner, därefter blev det till att krypa till sängs.

Kommentarer
Postat av: Sofie

hur kan man få för sig att köpa 3 par nya jeans när det är över 25+ grader ute?? du är inte klok

2008-06-02 @ 15:16:54
URL: http://fieh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0