När man tänker efter är det ganska enkelt

Nu har det gått en jäkla massa dagar sedan jag skrev någonting senast. Men turligt nog har det inte hänt mycket som är värt att nämna. Jag nöjer mig med att berätta lite kort om fredagens lilla äventyr.

I fredags var det som så att jag och Tobbe var hembjudna till Linus och Jessi, för att grilla och ha det lite allmänt mysigt. Dock uppstod det ett smärre problem då vi insåg att vi inte visste hur vi skulle ta oss dit. Bil är ju ett bra alternativ, förutsatt att man inte tänker dricka någon alkohol. Dock hade vi tänkt det, så i och med det var vi tvugna att fundera ut någon annan lösning. Efter att ha funderat en stund kom vi på att det faktiskt var en ganska smart idé att cykla hem till Linus. Visserligen är det en jäkla massa kilometer, men det skulle nog gå bra ändå. Vi packade ihop lite saker och hoppade upp på cyklarna. Vi höll ett helt okey tempo och var därför framme hos Linus drygt fyrtio minuter efter det att vi lämnat min tomt.

Väl hos Linus visade det sig att han och Jessi inte var hemma. De var fortfarande i Norrtälje och handlade. Jag var ganska nöjd över att få en stund i ensamhet så att jag kunde pusta ut samt återfå en någorlunda normal färg i ansiktet, jag var nämligen högröd efter cykelturen. Efter en kvarts vila kom Linus och Jessi hem och då påbörjade vi middagen. Grabbarna slog sig som vanligt ned vid grillen medan jag och Jessi fixade i köket med potatis och sås.

När middagen var färdig var alla superhungriga. Vi åt och pratade och hade det allmänt trevligt och när vi ätit färdigt dök Fredrik upp. Vi fortsatte att prata om allt mellan himmel och jord samtidigt som jag nöjt smuttade på ett glas vitt vin. Jessi smet in i köket för att fixa med kvällens efterrätt, så vi andra var bannlysta från köket. När hon var färdig visade det sig att efterrätten bestod utav en ursmaskig marängtårta. Tobbe blev helt till sig och åt säkert upp en fjärdedel av tårtan på egen hand.

Resten av kvällen spenderades på Linus altan. Vi pratade, lyssnade på musik och rökte vattenpipa. Helt plötsligt hade klockan gått och blivit mycket och det var då dags för mig och Tobbe att påbörja vår färd hem. Vid det här laget hade vi båda lyckats bli ganska förfriskade, så när vi hoppade upp på cyklarna var vi inte direkt lika stadiga som vi var när vi cyklade dit. Att cykla hem tog lite drygt en timme och fyrtio minuter och vi hann då med ett par vändor ned i diket, ett par rökpauser och en massa skratt. När vi väl kom hem slog vi oss ned i köket och njöt av en varsin rostmacka. Därefter blev det bums i säng.


Förutom denna kväll finns det inte så mycket att nämna om tiden som gått. Jag har bakat bullar, jobbat på Teatern i lördags, misslyckats med pannkakor samt försökt moppa golvet. Mitt försök till att moppa golvet skedde relativt nyligen. Allting gick jätte bra, fram tills det var dags för vardagsrummet. Av någon anledning vrider jag ur moppen lite för fort och lite för hårt vilket resulterade i att hinken gav vika och ramlade. 5 liter vatten rakt ut över vardagsrumsgolvet. Tobbe kommer definitivt skratta åt mig då jag berättar detta för honom ikväll.

Imorgon kväll blir det jobb därefter njuter jag av mina sista lediga dagar innan jag börjar jobba på riktigt, dvs dagtid.

Kommentarer
Postat av: Jessi

Var är alla bilder?! :D

2008-07-01 @ 15:41:33
URL: http://fallingawaywithyou.blogg.se/
Postat av: Sofie

bäst för dig att du börjar göra nått vettigt nu och inte bara glassa om dagarna ;)

2008-07-01 @ 22:32:28
URL: http://fieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0