Det är ganska tröttsamt.

Helgen som gått har varit helt underbar. Jag och Tobbe kom upp till Bjurs någon gång kring halv sju i fredags och vi möttes av snö, snö och än mer snö. Vi packade ur bilen och därefter fick Tobbe lov att skotta en gång fram till husvagnen. Kvällens spenderade vi framför tvn, vi åt jordnötter, drack öl och julmust och tittade på Göta Kanal 2. Vi kröp till sängs någon gång mellan elva och tolv.

På lördagen vaknade vi till liv strax innan klockan tio. Vi åt en mysig frukost och åkte därefter in till Bjurs för att handla middagsmat. Efter att ha vimsat runt på Tempo allt för länge hade vi lyckats samla ihop lagom mycket mat, så vi återvände till campingen. Dagen spenderades därefter uppe i skidbacken. Vi var båda nervösa innan första åket, men lyckligt nog gick det bra. Vi hade inte glömt hur man gör. Efter ett par åk blev det dock för jobbigt med den täta dimman och snöfallet, så vi gav upp och vandrade hemmåt. Vi slog oss ned i husvagnen, tittade på Jalla Jalla och åt skinkmackor. Eftermiddagen bara flög iväg och helt plötsligt var det kväller. Vi åt middag, tittade på Dansbandskampen och Svensson Svensson och drack vin. När de bra programmen var slut på tv gav vi oss ut på en lite promenad. Vi promenerade bort till skidbackarna där vi satte oss och pratade. Det blev ett långt samtal om nyår, tyvärr ledde det som vanligt ingen stans. Vi avrundade kvällen med en gemensam dusch. Tobbe var busig och smet in på damernas, men
eftersom klockan var så mycket blev han inte upptäckt.

På söndagen vaknade jag till liv strax innan halv tio. Jag slog då igång tvn och upptäckte då att de visade Nalle Puh på tvåan. Jag blev givetvis jätte glad. Degade i sängen fram tills klockan tio, då det var dags för frukost. Förmiddagen ägnades därefter åt att packa, diska och fixa med diverse saker. Jag passade även på att ta en massa fina foton då det var en helt underbart solig dag. Vid halv ett hoppade vi in i bilen och begav oss hemmåt. Längs vägen stannade vi i Valbo för att julhandla, jag som är färdig med julklapparna införskaffade en röd klänning som jag ska ha på julafton. Myspys. När vi väl kom hem var det matdags, därefter tittade vi på Erik och Mackan, Parlamentet och Heartbreak Hotel.


Helgens bästa: SNÖN.
Helgens värsta: Min älskade mp3 avled igår då jag råkade tappa den i toppes McDonaldsläsk. Jag lider nu av en otrolig hjärtesorg då min rosa mp3 var min favoritpryl. Jag hade hallre blivit av med hela sminkväskan. Allvarligt alltså. Det säger väl något tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0