Jag skulle bara vilja förstå hur du tänker.

Just nu: Har precis haft julklappskonferens med mamma och pappa över telefon. Allt inleddes med att mamma ringde mig från Norrtälje för att undra vart jag var samt vilket spel det var som jag önskade mig. Efter att ha svarat på mammas frågor undrar jag självklar vad hon gjorde för något. Det visade sig att människan gick runt och tittade på klockor. Jag får givetvis panik då jag köpt en klocka i julklapp till henne så jag avrundar samtalet fortare än kvickt och ringer upp min far snabbt som ögat. Jag frågar pappa om mamma sagt någonting till honom om att hon önskar sig en klocka och han svarar förvirrat ja. Det visar sig då att pappa sagt åt mamma att välja ut en klocka som hon vill ha eftersom pappa inte är så bra på sådant. Jag blev självklart väldigt upprörd över detta, men pappa kontrade med att jag inte berättat någonting om någon klocka. Efter en kort stunds överläggning kom vi i alla fall fram till att pappa skulle ringa upp mamma och säga att han skulle in till stan i eftermiddag och titta på julklappar, däreför fick hon inte handla någon klocka. Komplicerat och invecklat och jävligt uppenbart. Bajs.


Eftermiddagen: Ska bege mig upp till Norrtälje om några timmar för att hålla Cassandra sällskap då hon ska julhandla. Vid klockan sex kommer Amanda göra oss sällskap och vi ska därefter bege oss till någon restaurang för att äta middag tillsammans och ta ett glas vin. Vi har nämligen bestämt oss för att inte ge varandra några julklappar, utan ha en myskväll istället. Känns som ett väldigt bra beslut tycker jag. Ska avrunda kvällen hemma hos min bror, tänker nämligen lägga beslag på hans soffa inatt. Imorgon ska jag ned på stan och leta efter en svart skjorta, därefter bär det av hemmåt för att packa och klä granen och en massa annat stök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0