Det finns så mycket mer.

Gårdagen: Pappa kom förbi och hämtade mig strax efter klockan ett. Jag hoppade som vanligt in bakom ratten och styrde bilen hemmåt. Väl hemma slog jag mig ned framför datorn för att bränna en skiva till pappa och det tog sjukt lång tid eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilka låtar som skulle vara med. Efter mycket om och men hade jag slutligen lyckats fylla skivan och klockan hade då blivit närmre fyra.

Eftermiddagen spenderades framför tvn, därefter var det dags för mig att börja med middagen. Jag gjorde köttfärsås och mamma hade stora problem med att hålla sig ur vägen. Turligt nog fick min köttfärsås väl godkänt av hela familjen så nästa gång kanske mamma kan hålla sig undan. Jag är ju faktiskt van att laga mat nu så jag förstår inte varför hon är så orolig.

När vi var mätta och belåtna böt jag och Tobbe om till badkläder och kilade sedan ut till baljan för att inviga den. Det var galet skönt att sitta under stjänorna och bubbla och lyssna på musik. Allt som fattades var lite champange. Tiden rann iväg och efter en timmes bubblande kände vi att det fick vara nog. Vi gick in och slängde på oss lite kläder, därefter begav vi oss hem till Tobbe.


Idag fredag: Idag bär det äntligen av till Bjurs. Vid klockan två ska jag möta Tobbe i Norrtälje och därefter är det road trip som gäller. Ska bli så galet skönt att komma ifrån, om så bara för en helg. Imorgon blir det bräda och på söndag blir det julshopping i Valbo. Mys!

Innan jag vandrar ned till bussen som går 13.20 ska jag hinna med att packa ihop lite kläder, några filmer, några cd-skivor och lite mat. Dessutom måste jag försöka leta reda på mina vantar som försvunnit. Om tiden räcker till ska jag även sminka mig lite, dagen till ära.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0